Saturday, October 03, 2015


The Ultimate Thrill






Jonnny Strange
Johnny Strange

R.I.P.
Johnny Strange


BASE jumper Johnny Strange killed
after wingsuit jump in Swiss Alps

Aventurer Johnny Strange, who grew up in Malibu, was killed Thursday when he crashed while wingsuit BASE jumping in the Swiss Alps.
Strange, 23, crashed a few seconds after taking off from Mt. Gitschen about noon, according to a statement from Swiss police on Friday. Read more. (LA Times, October 2, 2015)



where eagles dare










1 comment:

another country said...

Je ne me lasse pas de regarder ces vidéos. Chaque fois, elles m'emmènent dans un "autre ailleurs" ; chaque fois je frémis et je me demande si "ça va passer" ; chaque fois je souris en ressentant cette peur primale du vide qui m'agrippe au bas-ventre ; chaque fois j'ai l'impression qu'ils vivent un peu plus intensément au bord du précipice, "where eagles dare" ; qu'ils vivent leur vie comme elle doit être vécue, c'est à dire sans illusion mais pour l'honneur, et que la vie, selon la définition de Joseph Conrad, n'est peut-être que ça : un rêve et une peur.