Monday, November 09, 2015


京都 南禅寺塔頭 天授庵
京都 南禅寺塔頭 天授庵
Tenjyuan in Kyoto, Japan, 2012

4 comments:

yves said...

la contemplation de ce genre d'image suffit à m'apaiser. je souhaite qu'il en soit ainsi pour chacun de vos lecteurs. que le calme vous envahisse et la sérénité vous gouverne.

another country said...

“Karma is the beginning of knowledge. Next is patience. Patience is very important. The strong are the patient ones. Patience means holding back your inclination to the seven emotions: hate, adoration, joy, anxiety, anger, grief, fear. If you don't give way to the seven, you're patient, then you'll soon understand all manner of things and be in harmony with Eternity.” ― James Clavell, Shōgun

yves said...

c'est un point de vue philosophique. le karma est une belle invention de l'homme, tout comme certains côtés des religions... heureusement, je suis patient ET je ressens ces sept émotions de temps à autre. ces émotions sont d'ailleurs les moteurs de ma Vie. privilège des ans : la tendresse est devenue mon "émotion" préférée.

hot guy with abs said...

Beautiful colors of Autumn!!! <3