Sunday, July 09, 2017


The Fine Art of Travel


A Random Selection of SS Normandie's Art Deco Cabins





















SS Normandie


SS Normandie was an ocean liner built in Saint-Nazaire, France, for the French Line Compagnie Générale Transatlantique (CGT).
She entered service in 1935 as the largest and fastest passenger ship afloat; she is still the most powerful steam turbo-electric-propelled passenger ship ever built.
Her novel design and lavish interiors led many to consider her the greatest of ocean liners.
During service as the flagship of the CGT, she made 139 westbound transatlantic crossings from her home port of Le Havre to New York.
Normandie held the Blue Riband for the fastest transatlantic crossing at several points during her service career, during which RMS Queen Mary was her main rival. (Source: Wikipedia)


SS Normandie's First Class dining salon, ca. 1935.
SS Normandie's First Class dining salon, ca. 1935.


First Class Gallery, connecting the promenade deck Hall with the Grand Salon, ca. 1935.
First Class Gallery, connecting the promenade deck Hall with the Grand Salon, ca. 1935.


First Class swimming pool looking astern to the pool bar, ca. 1935.
First Class swimming pool looking astern to the pool bar, ca. 1935.


First Class winter garden, ca. 1935.
First Class winter garden, ca. 1935.


Grand Salon, looking forward.
Grand Salon, looking forward.


The SS Normandie docked at the Gare Maritime, Le Havre, 1935.
The SS Normandie docked at the Gare Maritime, Le Havre, 1935.


Maiden voyage arrival to New York, June 1935.
Maiden voyage arrival to New York, June 1935.


SS Normandie boarding passengers and cargo for her maiden voyage, May 1935.
SS Normandie boarding passengers and cargo for her maiden voyage, May 1935.


SS Normandie's bridge.
SS Normandie's bridge.

For more data and photos, check out the following Facebook page: "SS Normandie"




“A good traveler has no fixed plans,
and is not intent on arriving.” 
– Lao Tzu







5 comments:

joseph said...

Quand je pense qu'il y a maintenant des suites de ce style dans l'Airbus A380....

Esta Noche said...

Détrompez-vous, Joseph, les "suites" de l'A380 n'ont rien de luxueux. Grandes comme un mouchoir de poche, parfois vitrines du kitsch et de l'inutile absolus, elles vous permettent tout juste de dormir dans un "vrai" lit, coincé entre un écran de télé, un hublot et une paroi qui vous sépare (vous isole également) des autres passagers. Pour en avoir le coeur net, prenez quelques minutes pour visionner ces vidéos qui en disent long sur l'actuelle conception du luxe en matière de voyage. En tout cas, ce n'est pas la mienne.

- Etihad A380 The Residence : https://youtu.be/1R2sOr6vZqo

- Emirates A380 First Class Dubai to Amsterdam : https://youtu.be/3SUCDrgkzjc

- British Airways A380 business class London to Vancouver : https://youtu.be/YKLGq9GUSa4

JiEL said...

On peut aisément dire qu'il n'est «pas que beau» le Normandie fut un monument de la beauté de l'art déco.
Le tout voguant par les flots de l'Atlantique nord en battant des records de vitesse maritimes de l'époque.

Éléo-nore m'en dit tellement de bien: la vieille dame a eu le plaisir de s'y prélasser en amoureuse débridée....

Je divague encore et c'est bien car ce paquebot a surement fendu beaucoup de vagues.

Guillome said...

la photo de l'aeropostale atlantique sud est superbe !

Esta Noche said...

Absolument d'accord !